Blender3d'de Sık Kullanılan Kısayollar ve Modlar
Blender 3d programında sık kullanılan kısayollar ve modları biliyor musunuz? Blender 3d'nin kısayollarını ve modlarını öğrenmek için 'Blender3d'de Sık Kullanılan Kısayollar ve Modlar' adlı videomu izleyebilirsiniz.
Videonun Linki: https://goo.gl/FNhk1i
Kanala Abone Ol: https://goo.gl/yQqGfD
Sosyal Medya
Facebook Sayfası: https://goo.gl/XmGCwQ
Facebook Adresim: https://goo.gl/mSiyS6
Twitter: https://goo.gl/Shpp8c
İnstagram Youtube: https://goo.gl/e5HYsb
İnstagram Adresim: https://goo.gl/MbLngK
Blogger Adresim: https://goo.gl/TCHpY4
Google+ Adresim: https://goo.gl/DK3hmR
Tumblr Adresim: https://goo.gl/LRofA1
Facebook Adresim: https://goo.gl/mSiyS6
Twitter: https://goo.gl/Shpp8c
İnstagram Youtube: https://goo.gl/e5HYsb
İnstagram Adresim: https://goo.gl/MbLngK
Blogger Adresim: https://goo.gl/TCHpY4
Google+ Adresim: https://goo.gl/DK3hmR
Tumblr Adresim: https://goo.gl/LRofA1
İş Teklifleri ve iletişim: iletisimyunusyalin@gmail.com
Merhabalar, Ben Yunus YALIN, youtube'de uzun yıllar video izledim. Şimdi ise videolar çekmeyi planlıyorum. Videolarım içerikleri şu şekilde olacak gibi bir şey söyleyemem. Genellikle eğitim, oyun gaming, podcast, şiir, gezi yazısı, eğlence, komedi, şarkı, vlog, montaj, tepki ve benzeri videolar ile karşınızda olacağım. Bu videoları çekerken izleyicilerimin yorumlarını dikkate alarak kendimi geliştirmeyi ve yeni öğrendiklerim ile izleyicilerimin bilgilerine arttırmayı, aynı zamanda eğer becerebilirsem sizleri güldürmeyi planlıyorum. Videolarımı beğenirseniz ve yorum kısmında videomu beğenip beğenmediğinizi belirtirseniz sevinirim. Eğer önerileriniz varsa çekinmeden yorum yapabilirsiniz.
Videomu izlediğiniz için size sonsuz teşekkür ederim. Bir yorum ve bir beğeni bırakırsanız çok çok mutlu olurum. Abone olarak beni sevindirebilirsiniz.
Kapak Fotoğrafı: https://pixabay.com/…/ofis-g%C3%B6kdelen-g%C3%B6r%C3%BCn%C…/
Video Diyalogları:
00:00
Yunus YALIN, iyi seyirler diler. Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız çok sevinirim. Merhabalar, ben Yunus YALIN. Bu dersimizde Blender3d üzerinde bazı modlardan ve kısa yollardan bahsedeceğim. İlk olarak ekranımızı döndürmek için faremizin orta tuşuna basılı tutuyoruz, ve sağa sola çevirdiğimizde gördüğünüz gibi değişim gerçekleşiyor, ekranımız dönmüş oluyor ve nesnemizi farklı açılarda görmüş olabiliyoruz. Eğer bu ekran üzerinde iki boyutlu bir değişim gerçekleştirmek istiyorsak; klavyemizden shift tuşuna basılı tutuyoruz, faremizden orta tuşa basılı tutuyoruz ve sağa sola çektiğimizde yukarı aşağıya çektiğimizde gördüğünüz gibi iki boyutlu bir değişim gerçekleşmiş oluyor. Bunun yanında Blender3d'nin içinde kendine özgü bazı görünümler mevcut;
Yunus YALIN, iyi seyirler diler. Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız çok sevinirim. Merhabalar, ben Yunus YALIN. Bu dersimizde Blender3d üzerinde bazı modlardan ve kısa yollardan bahsedeceğim. İlk olarak ekranımızı döndürmek için faremizin orta tuşuna basılı tutuyoruz, ve sağa sola çevirdiğimizde gördüğünüz gibi değişim gerçekleşiyor, ekranımız dönmüş oluyor ve nesnemizi farklı açılarda görmüş olabiliyoruz. Eğer bu ekran üzerinde iki boyutlu bir değişim gerçekleştirmek istiyorsak; klavyemizden shift tuşuna basılı tutuyoruz, faremizden orta tuşa basılı tutuyoruz ve sağa sola çektiğimizde yukarı aşağıya çektiğimizde gördüğünüz gibi iki boyutlu bir değişim gerçekleşmiş oluyor. Bunun yanında Blender3d'nin içinde kendine özgü bazı görünümler mevcut;
01:02
bunun içinde klavyemizin numpadinden bire basıyoruz gördüğünüz gibi ön görünüm geldi. İkiye basıyoruz biraz çapraz bir görünüm geldi. Üçe basıyoruz 'right press' sağdan bir görünüm geldi. Dörde basıyoruz yine bir sağdan ama çapraz bir görünüm geldi. Beşe basıyoruz tam yandan bir görünüm geliyor. Altıya basıyoruz diğer yanı gösteriyor. Yediye basıyoruz üstten bir görünüm geliyor. Sekize basıyoruz üstten çaprazımsı bir görünüm geliyor. Dokuza basıyoruz diğer şekilde üstten çaprazımsı bir görünüm geliyor. Eğer kameramızdan bakmak istiyorsak ta sıfır'a basıyoruz. Kameramızdan render ekranında göreceğimiz şeyi görüyoruz şu anda Bu ekrandan çıkmak için faremizin orta tuşuna tıklarsak
bunun içinde klavyemizin numpadinden bire basıyoruz gördüğünüz gibi ön görünüm geldi. İkiye basıyoruz biraz çapraz bir görünüm geldi. Üçe basıyoruz 'right press' sağdan bir görünüm geldi. Dörde basıyoruz yine bir sağdan ama çapraz bir görünüm geldi. Beşe basıyoruz tam yandan bir görünüm geliyor. Altıya basıyoruz diğer yanı gösteriyor. Yediye basıyoruz üstten bir görünüm geliyor. Sekize basıyoruz üstten çaprazımsı bir görünüm geliyor. Dokuza basıyoruz diğer şekilde üstten çaprazımsı bir görünüm geliyor. Eğer kameramızdan bakmak istiyorsak ta sıfır'a basıyoruz. Kameramızdan render ekranında göreceğimiz şeyi görüyoruz şu anda Bu ekrandan çıkmak için faremizin orta tuşuna tıklarsak
02:00
kamera ekranından çıkmış oluyoruz. Nesnemizi hareket ettirmek için ikinci olarak nesnemizi hareket ettirmek için ilk yapmamız gerekenlerden bir tanesi; Faremizin sağ tuşundan basılı tuttuğumuz zaman gördüğünüz gibi bir hareket gerçekleşiyor. Eğer bu hareketi belli bir yörüngede gerçekleştirmek istiyorsak; örnek vermek gerekirse X yönünde klavyemizden X tuşuna bir kere basılı tutuyoruz. Bir kere basıp çektiğimiz zaman gördüğünüz gibi X ekseninde bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer bu ekseni Z yönünde gerçekleştirmek istiyorsak; klavyeden Z tuşuna basıp bırakıyoruz; gördüğünüz gibi Z ekseninde bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer Y ekseninde bir ilerleme gerçekleştrimek istiyorsak;
kamera ekranından çıkmış oluyoruz. Nesnemizi hareket ettirmek için ikinci olarak nesnemizi hareket ettirmek için ilk yapmamız gerekenlerden bir tanesi; Faremizin sağ tuşundan basılı tuttuğumuz zaman gördüğünüz gibi bir hareket gerçekleşiyor. Eğer bu hareketi belli bir yörüngede gerçekleştirmek istiyorsak; örnek vermek gerekirse X yönünde klavyemizden X tuşuna bir kere basılı tutuyoruz. Bir kere basıp çektiğimiz zaman gördüğünüz gibi X ekseninde bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer bu ekseni Z yönünde gerçekleştirmek istiyorsak; klavyeden Z tuşuna basıp bırakıyoruz; gördüğünüz gibi Z ekseninde bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer Y ekseninde bir ilerleme gerçekleştrimek istiyorsak;
03:00
Y ye basıyoruz ve Y ekseninde bir ilerleme gerçekleştiriliyor. İkinci olarak bunu sağlamak için (Hareket Ettirmeyi) sol üst köşede 'Tools' menüsünün altında 'Transform'un altında 'Translate' bulunuyor. Buna basıp çekersek serbest bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer burada da aynı şekilde X,Y,Z tuşlarına basarsak klavyeden, X'e bastığımızda X yönünde, Z'ye bastığımızda Z yönünde, Y'ye bastığımızda Y yönünde bir ilerleme gerçekleştiriyor. Eğer bunu klavyeden bir serbest dönüşüm gerçekleştirmek istiyorsak; G'ye basıyoruz, G tuşuna basıyoruz ve gördüğünüz gibi serbest dönüşüm gerçekleşiyor. (İlerletme)
Y ye basıyoruz ve Y ekseninde bir ilerleme gerçekleştiriliyor. İkinci olarak bunu sağlamak için (Hareket Ettirmeyi) sol üst köşede 'Tools' menüsünün altında 'Transform'un altında 'Translate' bulunuyor. Buna basıp çekersek serbest bir ilerleme gerçekleşiyor. Eğer burada da aynı şekilde X,Y,Z tuşlarına basarsak klavyeden, X'e bastığımızda X yönünde, Z'ye bastığımızda Z yönünde, Y'ye bastığımızda Y yönünde bir ilerleme gerçekleştiriyor. Eğer bunu klavyeden bir serbest dönüşüm gerçekleştirmek istiyorsak; G'ye basıyoruz, G tuşuna basıyoruz ve gördüğünüz gibi serbest dönüşüm gerçekleşiyor. (İlerletme)
04:00
Eğer bunda da belli bir eksene bağlı kalmasını istiyorsanız. X tuşuna bastığımız zaman X yönünde, Z'ye bastığımız zaman Z yönünde, Y'ye bastığımız zamana da Y yönünde bir ilerleme gerçekleşiyor. Rotate: Burada dönüştürme gerçekleşiyor. Yani döndürme buradan rotate ye bastığımız zaman gördüğünüz gibi bir döndürme gerçekleşiyor. Eğer bir kez daha basarsanız. Duruyor. Bunun kısa yolu R dir. Klavyeden R tuşuna bastığımız zaman gördüğünüz gibi bir döndürme gerçekleşiyor. Bu döndürme
gördüğünüz gibi kendi baktığımız açıyla eğer serbest bir dönüşüm gerçekleştirmek istiyorsak, ikinci defa R ye bastığımız zaman serbest bir dönüşüm gerçekleştiriliyor. Eğer belli bir yörüngede döndürmek istiyorsak, tekrardan klavyeden X, Y, Z tuşlarına
Eğer bunda da belli bir eksene bağlı kalmasını istiyorsanız. X tuşuna bastığımız zaman X yönünde, Z'ye bastığımız zaman Z yönünde, Y'ye bastığımız zamana da Y yönünde bir ilerleme gerçekleşiyor. Rotate: Burada dönüştürme gerçekleşiyor. Yani döndürme buradan rotate ye bastığımız zaman gördüğünüz gibi bir döndürme gerçekleşiyor. Eğer bir kez daha basarsanız. Duruyor. Bunun kısa yolu R dir. Klavyeden R tuşuna bastığımız zaman gördüğünüz gibi bir döndürme gerçekleşiyor. Bu döndürme
gördüğünüz gibi kendi baktığımız açıyla eğer serbest bir dönüşüm gerçekleştirmek istiyorsak, ikinci defa R ye bastığımız zaman serbest bir dönüşüm gerçekleştiriliyor. Eğer belli bir yörüngede döndürmek istiyorsak, tekrardan klavyeden X, Y, Z tuşlarına
05:01
bir kere basıp bırakmak yeterli olacaktır. tabi ki ilk döndürme ekranında şu ekranda X'e bastık gördüğünüz gibi X yönünde döndürüyor. Z'ye bastık Z yönünde döndürüyor. Y'ye bastık Y yönünde döndürüyor. Scale (Büyütme): Scale'ye bastığımız zaman gördüğünüz gibi büyütme gerçekleşiyor. Yine tekrardan bazı eksenlerde büyütmek istiyorsak, X, Y, Z eksenlerini kullanabiliriz. Y'de büyüteceğimiz zaman gördüğünüz gibi şöyle büyüyor. X'de büyütmek istiyorsak bu şekilde X ekseninde büyüyor. Z ekseninde büyütmek istiyorsak bu şekilde X, Y, Z ye basarak büyütebiliriz. Bu orta kısımda gördüğümüz. (3d View Ekranı - Orta Kısım) bir nişan alma işareti gibi...
bir kere basıp bırakmak yeterli olacaktır. tabi ki ilk döndürme ekranında şu ekranda X'e bastık gördüğünüz gibi X yönünde döndürüyor. Z'ye bastık Z yönünde döndürüyor. Y'ye bastık Y yönünde döndürüyor. Scale (Büyütme): Scale'ye bastığımız zaman gördüğünüz gibi büyütme gerçekleşiyor. Yine tekrardan bazı eksenlerde büyütmek istiyorsak, X, Y, Z eksenlerini kullanabiliriz. Y'de büyüteceğimiz zaman gördüğünüz gibi şöyle büyüyor. X'de büyütmek istiyorsak bu şekilde X ekseninde büyüyor. Z ekseninde büyütmek istiyorsak bu şekilde X, Y, Z ye basarak büyütebiliriz. Bu orta kısımda gördüğümüz. (3d View Ekranı - Orta Kısım) bir nişan alma işareti gibi...
06:01
Bu işaret eklediğimiz nesnelerin bu işaretin olduğu yere geleceğini gösterir. Bazı ayarlamalarda bu işaretin sağa sola kayma olasılığı var. (Gördüğünüz gibi) Mouse'umun sol tuşunda herhangi bir yere tıkladığımda o yer değiştiriyor. Mesela örnek vermek gerekirse bir küp eklediğimde gördüğünüz gibi o işaretin olduğu yere ekleniyor. Ben bunu merkeze almak istediğim zaman Shift + S... Shift + S tuşlarına bir kez bastığımda Shift'e basılı tutarak S tuşuna bastığımda burada seçenekler geliyor. 'Cursor to Selected', 'Cursor to Center', 'Cursor to Grid', 'Cursor to Active' Bunu 'Cursor to Center' yaptığımız zaman gördüğünüz gibi merkeze geldi. Tekrardan merkezde nesne oluşturabiliriz.
Bu işaret eklediğimiz nesnelerin bu işaretin olduğu yere geleceğini gösterir. Bazı ayarlamalarda bu işaretin sağa sola kayma olasılığı var. (Gördüğünüz gibi) Mouse'umun sol tuşunda herhangi bir yere tıkladığımda o yer değiştiriyor. Mesela örnek vermek gerekirse bir küp eklediğimde gördüğünüz gibi o işaretin olduğu yere ekleniyor. Ben bunu merkeze almak istediğim zaman Shift + S... Shift + S tuşlarına bir kez bastığımda Shift'e basılı tutarak S tuşuna bastığımda burada seçenekler geliyor. 'Cursor to Selected', 'Cursor to Center', 'Cursor to Grid', 'Cursor to Active' Bunu 'Cursor to Center' yaptığımız zaman gördüğünüz gibi merkeze geldi. Tekrardan merkezde nesne oluşturabiliriz.
07:07
Bunun yanında Bazı modlardan bahsetmek gerekirse; 'Edit Mode' umuz mevcut 'Edit Mode' da nesnelerin her bir köşesinde gördüğünüz gibi noktalar belirdi. Bu noktalarla değişik işlemler yapabiliriz. 'Tools' sekmesinin altında Mesela tek bir yörüngeyi seçtiğim zaman A'ya bastığımızda seçili olan alanı gönderir. Tek bir noktadan çekip ilerlettiğimde gördüğünüz gibi geliyor. aynı şekilde
Bunun yanında Bazı modlardan bahsetmek gerekirse; 'Edit Mode' umuz mevcut 'Edit Mode' da nesnelerin her bir köşesinde gördüğünüz gibi noktalar belirdi. Bu noktalarla değişik işlemler yapabiliriz. 'Tools' sekmesinin altında Mesela tek bir yörüngeyi seçtiğim zaman A'ya bastığımızda seçili olan alanı gönderir. Tek bir noktadan çekip ilerlettiğimde gördüğünüz gibi geliyor. aynı şekilde
08:07
Buradan sağ alt menüde 'Vertex Select' (Nokta seçimi) 'Edge Select' (Çizgi Seçimi) 'Face Select' (Yüzey seçimi) Yani yüzey seçimi için gördüğünüz gibi yüzeyi seçtim az önce burada faremin sağ tuşundan yüzeyi seçtiğimde yüzeyi değiştirebiliyoruz ve diğer noktalarda onunla beraber geliyor. Şöyle büyütelim biraz yüzeyi Sağ yüzeyi seçtim 'Extrude' sol taraftan 'Extrude' e bastığım zaman şöyle bir büyütme gerçekleştirebiliyorum.
Buradan sağ alt menüde 'Vertex Select' (Nokta seçimi) 'Edge Select' (Çizgi Seçimi) 'Face Select' (Yüzey seçimi) Yani yüzey seçimi için gördüğünüz gibi yüzeyi seçtim az önce burada faremin sağ tuşundan yüzeyi seçtiğimde yüzeyi değiştirebiliyoruz ve diğer noktalarda onunla beraber geliyor. Şöyle büyütelim biraz yüzeyi Sağ yüzeyi seçtim 'Extrude' sol taraftan 'Extrude' e bastığım zaman şöyle bir büyütme gerçekleştirebiliyorum.
09:05
'Extrude Individual' de aynı şekilde bir ilerleme gerçekleştiriyor. Eğer içe doğru bir gerçekleştirme yaparsak, gördüğünüz gibi içini boşalttı. Şu yan yüzeyi seçtiğimde, 'Inset Faces' gördüğünüz gibi, yüzeyi büyütüyor. 'Make Edge/Face' Şu anlık 'Make Edge/Face' in bir fonksiyonu yok... 'Subdivide': Bu gördüğünüz yüzeyi parçalara bölüyor. Burada kaç kez 'Subdivide' basarsak o kadar çok parçaya böler,
'Extrude Individual' de aynı şekilde bir ilerleme gerçekleştiriyor. Eğer içe doğru bir gerçekleştirme yaparsak, gördüğünüz gibi içini boşalttı. Şu yan yüzeyi seçtiğimde, 'Inset Faces' gördüğünüz gibi, yüzeyi büyütüyor. 'Make Edge/Face' Şu anlık 'Make Edge/Face' in bir fonksiyonu yok... 'Subdivide': Bu gördüğünüz yüzeyi parçalara bölüyor. Burada kaç kez 'Subdivide' basarsak o kadar çok parçaya böler,
10:00
veya burada 'Number of Cuts' ta kaça bölüneceğini hesaplayabiliriz. Mesela şu an on kez bölündü. Bunu azalttığımız zamanda bölünme sayısı azalmış oluyor. Üst katmanda 'Loop Cut and Slide' yazıyor. Buna tıkladığımız zaman şeklin ortasından veya diğer tarafından bir seçim yapabiliyoruz. X veya Y ekseninde... Y ekseninde bir seçim yaptıktan sonra, şöyle bir seçim yapıyoruz mesela dikeyde bir seçim gerçekleştirmemizi istiyor. Burayı seçtiğimiz zaman, şurada iki parçaya ayrılmış oluyor. Şu an iki parçaya ayrıldı. Bunu yaptıktan sonra işlemimiz bizi 'Edge Select' e döndürüyor. Tekrar 'Face Select' e döndürdüğümüz zaman, gördüğünüz gibi iki farklı parça oluşmuş oldu.
veya burada 'Number of Cuts' ta kaça bölüneceğini hesaplayabiliriz. Mesela şu an on kez bölündü. Bunu azalttığımız zamanda bölünme sayısı azalmış oluyor. Üst katmanda 'Loop Cut and Slide' yazıyor. Buna tıkladığımız zaman şeklin ortasından veya diğer tarafından bir seçim yapabiliyoruz. X veya Y ekseninde... Y ekseninde bir seçim yaptıktan sonra, şöyle bir seçim yapıyoruz mesela dikeyde bir seçim gerçekleştirmemizi istiyor. Burayı seçtiğimiz zaman, şurada iki parçaya ayrılmış oluyor. Şu an iki parçaya ayrıldı. Bunu yaptıktan sonra işlemimiz bizi 'Edge Select' e döndürüyor. Tekrar 'Face Select' e döndürdüğümüz zaman, gördüğünüz gibi iki farklı parça oluşmuş oldu.
11:04
'Duplicate' yüzeyi çoğaltıyor veya nesneyi çoğaltıyor. 'Spin' gördüğünüz gibi burada bir döndürme gerçekleştirdi. Eğer bu döndürmeyi arttırırsak, daha çok olur veya derecesini de arttırabiliriz. Yüz seksen derece yaptığımız zaman gördüğünüz gibi yüz seksen derece bir döndürme gerçekleşiyor. 'Knife' a bastığımız zaman belli bölgelerden kendi kesmemizi sağlıyor, kendimizin kesmesini sağlıyor. Gördüğünüz gibi ikiye böldüm
'Duplicate' yüzeyi çoğaltıyor veya nesneyi çoğaltıyor. 'Spin' gördüğünüz gibi burada bir döndürme gerçekleştirdi. Eğer bu döndürmeyi arttırırsak, daha çok olur veya derecesini de arttırabiliriz. Yüz seksen derece yaptığımız zaman gördüğünüz gibi yüz seksen derece bir döndürme gerçekleşiyor. 'Knife' a bastığımız zaman belli bölgelerden kendi kesmemizi sağlıyor, kendimizin kesmesini sağlıyor. Gördüğünüz gibi ikiye böldüm
12:01
iki farklı yüzey oluşmuş oldu. Bunun dışında 'Edit Mode' un yanında 'Object Mode' a geçelim tekrardan gördüğünüz gibi böyle bir değişik bir şeklimiz oluştu. 'Object Mode' da nesne bütün olarak hareket ediyor. 'Edit Mode' da parçaları kontrol edebiliriz. 'Object Mode' un yanında 'Method' lar bulunuyor. Bu 'Method' lar 'Bounding Box': Bir bütün halinde gösteriyor nesneleri yani bu nesneye oynatmak istediğiniz zaman çok rahatlıkla oynatabiliriz burada... Yani konumlandırma için önemli bir özellik 'Wireframe':
iki farklı yüzey oluşmuş oldu. Bunun dışında 'Edit Mode' un yanında 'Object Mode' a geçelim tekrardan gördüğünüz gibi böyle bir değişik bir şeklimiz oluştu. 'Object Mode' da nesne bütün olarak hareket ediyor. 'Edit Mode' da parçaları kontrol edebiliriz. 'Object Mode' un yanında 'Method' lar bulunuyor. Bu 'Method' lar 'Bounding Box': Bir bütün halinde gösteriyor nesneleri yani bu nesneye oynatmak istediğiniz zaman çok rahatlıkla oynatabiliriz burada... Yani konumlandırma için önemli bir özellik 'Wireframe':
13:00
Şeklimizi noktasal olarak gösteriyor, çizgisel olarak gösteriyor gördüğünüz gibi; arkasını, önünü, yanını her şekilde görebiliyorsunuz. Aynı sekmede 'Solid' katı cisim olarak gösteriyor. Katılaştırılmış hali... 'Texture' : Yani bir kaplamamız bulunduğu zaman gördüğünüz gibi ışık efektleri bile burada gözüküyor. Kaplamalar gözükecek kaplama eklediğimiz zaman... 'Metarial': burada 'Metarial' eklediğimiz zaman 'Metarial' imiz burada gözükecek. 'Rendered': Şu an bu nesneyi render ettiğimizde render şekli bu şekilde gözükecek yani 'Rendered' ekranı... Render etmek için; Sol üst tuştan, sol üst menüden File, Render, Window, Help menüsü kısmından 'Render' a tıklıyoruz.
Şeklimizi noktasal olarak gösteriyor, çizgisel olarak gösteriyor gördüğünüz gibi; arkasını, önünü, yanını her şekilde görebiliyorsunuz. Aynı sekmede 'Solid' katı cisim olarak gösteriyor. Katılaştırılmış hali... 'Texture' : Yani bir kaplamamız bulunduğu zaman gördüğünüz gibi ışık efektleri bile burada gözüküyor. Kaplamalar gözükecek kaplama eklediğimiz zaman... 'Metarial': burada 'Metarial' eklediğimiz zaman 'Metarial' imiz burada gözükecek. 'Rendered': Şu an bu nesneyi render ettiğimizde render şekli bu şekilde gözükecek yani 'Rendered' ekranı... Render etmek için; Sol üst tuştan, sol üst menüden File, Render, Window, Help menüsü kısmından 'Render' a tıklıyoruz.
14:05
'Render İmage' F12 Gördüğünüz gibi şu an kameramızın açısından gözüküyor ve ne olduğu pek belli olmuyor. ESC ye basarak bu açıdan... Bu şeyden çıkıyo.. Ekrandan çıkıyoruz. 'Solid Mode' a gelip. Biz bu ekranı şu şekilde görmek istiyorsak, şu... şu an ekranda gördüğümüz şekilde görmek istiyorsak... Ctrl + Alt tuşlarına basılı tutup sıfıra bastığımızda gördüğünüz gibi kameramız konumlandırılmış oldu. Bu kamerayı tekrardan hareket ettirmek istediğimiz zaman kameranın böyle kenarlarında çizgiler geldi bu çizgilere tıkla (Ahahaha Klavye) Faremizin sağ tuşu ile tıkladığımız zaman gördüğünüz gibi yukarı doğru ilerlettiğimde
'Render İmage' F12 Gördüğünüz gibi şu an kameramızın açısından gözüküyor ve ne olduğu pek belli olmuyor. ESC ye basarak bu açıdan... Bu şeyden çıkıyo.. Ekrandan çıkıyoruz. 'Solid Mode' a gelip. Biz bu ekranı şu şekilde görmek istiyorsak, şu... şu an ekranda gördüğümüz şekilde görmek istiyorsak... Ctrl + Alt tuşlarına basılı tutup sıfıra bastığımızda gördüğünüz gibi kameramız konumlandırılmış oldu. Bu kamerayı tekrardan hareket ettirmek istediğimiz zaman kameranın böyle kenarlarında çizgiler geldi bu çizgilere tıkla (Ahahaha Klavye) Faremizin sağ tuşu ile tıkladığımız zaman gördüğünüz gibi yukarı doğru ilerlettiğimde
15:00
konumlandırılmış oluyor. Bu ekrandan çıkmak için mousemizin orta tuşuna tıklıyoruz ve bu ekrandan çıktık. F12 ye tekrardan bastığımız zaman, ekranımız render edilmiş haline geldi. Bu dersimizde bu kadar, izlediğiniz için teşekkür ederim. Bir sonraki derslerde görüşmek üzere... Videomu izlediğiniz için teşekkür ederim. Beğenip abone olursanız çok mutlu olurum. Teşekkürler.
konumlandırılmış oluyor. Bu ekrandan çıkmak için mousemizin orta tuşuna tıklıyoruz ve bu ekrandan çıktık. F12 ye tekrardan bastığımız zaman, ekranımız render edilmiş haline geldi. Bu dersimizde bu kadar, izlediğiniz için teşekkür ederim. Bir sonraki derslerde görüşmek üzere... Videomu izlediğiniz için teşekkür ederim. Beğenip abone olursanız çok mutlu olurum. Teşekkürler.
#blender #blender3d #blenders #blenderbottle #blender3dart#blender3danimation #blender3dsoftware #blender3dProgrami#blender3dkisayollari #blender3dshortcut #youtube #youtuberp#youtuberin #youtuber #youtubeuse #youtubers #youtubetutorial#youtubeTürkiye #youtubetürkiye #youtubeturkiye #youtubeturkiyevideo
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder