Belender3d - Pencerelerini Tanıyalım
Blender 3d programının içindeki pencerelerin fonksiyonlarını öğrenmek ister misiniz? Blender 3d programının pencerelerinin ne işe yaradığını öğrenmek için 'Belender3d - Pencerelerini Tanıyalım' adlı videomu izleyebilirsiniz.
Videonun Linki: https://goo.gl/vdQkri
Kanala Abone Ol: https://goo.gl/yQqGfD
Sosyal Medya
Facebook Sayfası: https://goo.gl/XmGCwQ
Facebook Adresim: https://goo.gl/mSiyS6
Twitter: https://goo.gl/Shpp8c
İnstagram Youtube: https://goo.gl/e5HYsb
İnstagram Adresim: https://goo.gl/MbLngK
Blogger Adresim: https://goo.gl/TCHpY4
Google+ Adresim: https://goo.gl/DK3hmR
Tumblr Adresim: https://goo.gl/LRofA1
Facebook Adresim: https://goo.gl/mSiyS6
Twitter: https://goo.gl/Shpp8c
İnstagram Youtube: https://goo.gl/e5HYsb
İnstagram Adresim: https://goo.gl/MbLngK
Blogger Adresim: https://goo.gl/TCHpY4
Google+ Adresim: https://goo.gl/DK3hmR
Tumblr Adresim: https://goo.gl/LRofA1
İş Teklifleri ve iletişim: iletisimyunusyalin@gmail.com
Merhabalar, Ben Yunus YALIN, youtube'de uzun yıllar video izledim. Şimdi ise videolar çekmeyi planlıyorum. Videolarım içerikleri şu şekilde olacak gibi bir şey söyleyemem. Genellikle eğitim, oyun gaming, podcast, şiir, gezi yazısı, eğlence, komedi, şarkı, vlog, montaj, tepki ve benzeri videolar ile karşınızda olacağım. Bu videoları çekerken izleyicilerimin yorumlarını dikkate alarak kendimi geliştirmeyi ve yeni öğrendiklerim ile izleyicilerimin bilgilerine arttırmayı, aynı zamanda eğer becerebilirsem sizleri güldürmeyi planlıyorum. Videolarımı beğenirseniz ve yorum kısmında videomu beğenip beğenmediğinizi belirtirseniz sevinirim. Eğer önerileriniz varsa çekinmeden yorum yapabilirsiniz.
Videomu izlediğiniz için size sonsuz teşekkür ederim. Bir yorum ve bir beğeni bırakırsanız çok çok mutlu olurum. Abone olarak beni sevindirebilirsiniz.
Video Diyalogları:
00:00
Yunus YALIN iyi seyirler diler.Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız, Çok sevinirim. Merhabalar Ben Yunus YALIN, Bu gün size blender3d nin içerisinde bulunan pencereleri tanıtacağım. İlk penceremiz sağ üst kısımda bulunan 'outliner' penceresi, Burada, sahnemizde bulunan nesneleri gösteriyor. Mesela dünyamız var. Kameramız var. Küpümüz var. Lambamız var. Şu an bizim evrenimizde sadece bunlar var. İkinci kısım olarak; 'Properties' kısmı var. Burada; bazı ayarlamalar yapılabiliyor. Örneğin fotoğraf simgesi var burada, bu 'render' ayarlarımızı yapmamıza yardımcı oluyor. İkinci kısımda katman ayarlarımız bulunuyor. Sahne ve katmanlar ile ilgili ayarlamalar burada bulunuyor.
Yunus YALIN iyi seyirler diler.Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız, Çok sevinirim. Merhabalar Ben Yunus YALIN, Bu gün size blender3d nin içerisinde bulunan pencereleri tanıtacağım. İlk penceremiz sağ üst kısımda bulunan 'outliner' penceresi, Burada, sahnemizde bulunan nesneleri gösteriyor. Mesela dünyamız var. Kameramız var. Küpümüz var. Lambamız var. Şu an bizim evrenimizde sadece bunlar var. İkinci kısım olarak; 'Properties' kısmı var. Burada; bazı ayarlamalar yapılabiliyor. Örneğin fotoğraf simgesi var burada, bu 'render' ayarlarımızı yapmamıza yardımcı oluyor. İkinci kısımda katman ayarlarımız bulunuyor. Sahne ve katmanlar ile ilgili ayarlamalar burada bulunuyor.
01:02
Üçüncü kısımda 'Scane' geometrik şekiller gördüğünüz gibi geometrik şekillerle sembolize edilmiş sahne ayarları burada bulunuyor. Dünya simgesine tıkladığımızda yani word; arka plan gördüğünüz bu gri planı istediğimiz biçimde ayarlamamızı sağlıyor. Küp simgesi; object nesnel ilgili ayarlamalar burada barınıyor. Bağlantı simgesi; 'Constraint' sahnedeki nesnelerle bağ kurmayı sağlıyor. 'Modifiers' Anahtar simgesi: Bu sahnedeki nesneleri modifiye etmemize yarıyor. Üçgen bir simgemiz var. 'Data Object': Objeye, nesneye ait verileri tutuyor.
Üçüncü kısımda 'Scane' geometrik şekiller gördüğünüz gibi geometrik şekillerle sembolize edilmiş sahne ayarları burada bulunuyor. Dünya simgesine tıkladığımızda yani word; arka plan gördüğünüz bu gri planı istediğimiz biçimde ayarlamamızı sağlıyor. Küp simgesi; object nesnel ilgili ayarlamalar burada barınıyor. Bağlantı simgesi; 'Constraint' sahnedeki nesnelerle bağ kurmayı sağlıyor. 'Modifiers' Anahtar simgesi: Bu sahnedeki nesneleri modifiye etmemize yarıyor. Üçgen bir simgemiz var. 'Data Object': Objeye, nesneye ait verileri tutuyor.
02:02
'Metarial' Burada Metarial'de renk ve doku ayarlamaları yapabiliriz. 'Texture' bu kısımda do... nesnemizin kaplama ayarlarını yapabiliriz. Daha sonrasında 'Particles' bu kısımda nesnemize parçacıklar ekleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse; yapraklar, saç, kıvılcımlar, ateş bir çok partikül oluşturabiliriz. Son olarak butonumuzda 'Physics' butonu burada su oluşturabiliriz, duman oluşturabiliriz, kumaş efekti verebiliriz. Bir çok efekt burada mevcut. sol alt kısımda gördüğünüz gibi bir... zaman çizelgesi mevcut burada nesnemize yönlendirmeler verebiliriz. Yani nesnemizi burada hakaret ettirebiliriz.
'Metarial' Burada Metarial'de renk ve doku ayarlamaları yapabiliriz. 'Texture' bu kısımda do... nesnemizin kaplama ayarlarını yapabiliriz. Daha sonrasında 'Particles' bu kısımda nesnemize parçacıklar ekleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse; yapraklar, saç, kıvılcımlar, ateş bir çok partikül oluşturabiliriz. Son olarak butonumuzda 'Physics' butonu burada su oluşturabiliriz, duman oluşturabiliriz, kumaş efekti verebiliriz. Bir çok efekt burada mevcut. sol alt kısımda gördüğünüz gibi bir... zaman çizelgesi mevcut burada nesnemize yönlendirmeler verebiliriz. Yani nesnemizi burada hakaret ettirebiliriz.
03:08
Sol üst kısımda 'Tools' altında 'Translate' bununla nesnemizi hareket ettirebiliriz. 'Rotate' bununla çeviriyoruz nesnemizi değişik yönlere çevirebiliriz. 'Scale' Büyütme - Küçültme olabilir. Burada 'Duplicate' çoğaltma Hemen Altında 'Delete' silme 'Create' bölümünde dünyamıza ekleyebileceğimiz değişik nesneler bulunmakta, mesela 'Plane' yeryüzü şöyle... geldi. 'Cube' (küp) bir tane küp ekleyebiliyoruz. (buraya)
Sol üst kısımda 'Tools' altında 'Translate' bununla nesnemizi hareket ettirebiliriz. 'Rotate' bununla çeviriyoruz nesnemizi değişik yönlere çevirebiliriz. 'Scale' Büyütme - Küçültme olabilir. Burada 'Duplicate' çoğaltma Hemen Altında 'Delete' silme 'Create' bölümünde dünyamıza ekleyebileceğimiz değişik nesneler bulunmakta, mesela 'Plane' yeryüzü şöyle... geldi. 'Cube' (küp) bir tane küp ekleyebiliyoruz. (buraya)
04:00
(Circle) küçük bir daire 'UV Sphere' bir tane top 'Ico Sphere' bu köşeli nesneler tasarlamamıza yardımcı oluyor. 'Cylinder' Bildiğiniz silindir. 'Cone' bu da bildiğimiz koni 'Torus' yuvarlak simit gibi bir şey oluşturmamıza yardımcı oluyor. 'Monkey' hazır bir tane nesne tasarlanmış blender'ın bize sunduğu maymun işte buda burada 'Circle' Bize bir yol çiziyor. aynı şekilde diğer bir yol 'daire yolu'
(Circle) küçük bir daire 'UV Sphere' bir tane top 'Ico Sphere' bu köşeli nesneler tasarlamamıza yardımcı oluyor. 'Cylinder' Bildiğiniz silindir. 'Cone' bu da bildiğimiz koni 'Torus' yuvarlak simit gibi bir şey oluşturmamıza yardımcı oluyor. 'Monkey' hazır bir tane nesne tasarlanmış blender'ın bize sunduğu maymun işte buda burada 'Circle' Bize bir yol çiziyor. aynı şekilde diğer bir yol 'daire yolu'
05:02
'Path' gidiş yolu çiziyor bize (bunlar) bu da aynı şekilde gidiş yolu çiziyor. 'Nurbs Circle' oda gidiş yolu çiziyor. 'Point' lambamız 'Sun' güneş bu da bir lamba 'Spot' ışığı bu da bir lamba 'Hemi' bir başka lambamız. 'Area' bu da bir başka lambamız. Buradan 'Text' ekleyebiliriz. Yazı gördüğünüz gibi ekran biraz karmaşıklaştı ama buraya geldi yazımız. Gördüğünüz gibi text 'Armature' oluşturduğumuz modellerde
'Path' gidiş yolu çiziyor bize (bunlar) bu da aynı şekilde gidiş yolu çiziyor. 'Nurbs Circle' oda gidiş yolu çiziyor. 'Point' lambamız 'Sun' güneş bu da bir lamba 'Spot' ışığı bu da bir lamba 'Hemi' bir başka lambamız. 'Area' bu da bir başka lambamız. Buradan 'Text' ekleyebiliriz. Yazı gördüğünüz gibi ekran biraz karmaşıklaştı ama buraya geldi yazımız. Gördüğünüz gibi text 'Armature' oluşturduğumuz modellerde
06:01
iskelet ekleme yapısını buraya yerleştiriyor. 'Camera' yeni bir kamera ekleyebiliriz. 'Speaker' ses dosyası buraya ekleyebiliyoruz. 'Empty' boş boş bir tane bağlantı ekliyoruz. bununla diğer nesneleri ilişkilendirdiğimiz zaman işimize yarıyor. Başka anlatılacak bir şey yok. Burada animasyon ayarları, fizik ayarları, bir de kalem nesnemiz var. Buraya çizebiliyoruz. Silgimiz mevcut. Bu dersimiz bu kadar. Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Yunus YALIN iyi seyirler diler. Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız. Çok Sevinirim.
iskelet ekleme yapısını buraya yerleştiriyor. 'Camera' yeni bir kamera ekleyebiliriz. 'Speaker' ses dosyası buraya ekleyebiliyoruz. 'Empty' boş boş bir tane bağlantı ekliyoruz. bununla diğer nesneleri ilişkilendirdiğimiz zaman işimize yarıyor. Başka anlatılacak bir şey yok. Burada animasyon ayarları, fizik ayarları, bir de kalem nesnemiz var. Buraya çizebiliyoruz. Silgimiz mevcut. Bu dersimiz bu kadar. Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Yunus YALIN iyi seyirler diler. Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız. Çok Sevinirim.
Kapak Fotoğrafları: https://pixabay.com/tr/blender-%C4%B1-maymun-3d-887935/
#blender #blender3d #blenders #blenderbottle #blender3dart #blender3dtr#blender3dPencereler #blender3dMenüler #blender3dsoftware#blender3dProgrami #blender3dTanitim #blender.org #youtube #youtuberp#youtuberin #youtuber #youtubeuse #youtubers #youtubetutorial#youtubeTürkiye #youtubetürkiye #youtubeturkiye #youtubeturkiyevideo
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder