15 Ağustos 2017 Salı

Blender3D Evren, Güneş ve Gezegenler (Güneş Sistemi) - Bölüm 1


Blender3D Evren, Güneş ve Gezegenler (Güneş Sistemi) - Bölüm 1

Blender 3d programında güneş sisteminin nasıl oluşturulduğunu merak ediyor musunuz? Blender 3d'de güneş sistemi oluşturmak için 'Blender3D Evren, Güneş ve Gezegenler (Güneş Sistemi) - Bölüm 1' adlı videomu izleyebilirsiniz.

Videonun Linki: https://goo.gl/zjuzAQ

Kanala Abone Ol: https://goo.gl/yQqGfD

Sosyal Medya

Facebook Sayfası: https://goo.gl/XmGCwQ
Facebook Adresim: https://goo.gl/mSiyS6
Twitter: https://goo.gl/Shpp8c
İnstagram Youtube: https://goo.gl/e5HYsb
İnstagram Adresim: https://goo.gl/MbLngK
Blogger Adresim: https://goo.gl/TCHpY4
Google+ Adresim: https://goo.gl/DK3hmR
Tumblr Adresim: https://goo.gl/LRofA1

İş Teklifleri ve iletişim: iletisimyunusyalin@gmail.com

Merhabalar, Ben Yunus YALIN, youtube'de uzun yıllar video izledim. Şimdi ise videolar çekmeyi planlıyorum. Videolarım içerikleri şu şekilde olacak gibi bir şey söyleyemem. Genellikle eğitim, oyun gaming, podcast, şiir, gezi yazısı, eğlence, komedi, şarkı, vlog, montaj, tepki ve benzeri videolar ile karşınızda olacağım. Bu videoları çekerken izleyicilerimin yorumlarını dikkate alarak kendimi geliştirmeyi ve yeni öğrendiklerim ile izleyicilerimin bilgilerine arttırmayı, aynı zamanda eğer becerebilirsem sizleri güldürmeyi planlıyorum. Videolarımı beğenirseniz ve yorum kısmında videomu beğenip beğenmediğinizi belirtirseniz sevinirim. Eğer önerileriniz varsa çekinmeden yorum yapabilirsiniz.

Videomu izlediğiniz için size sonsuz teşekkür ederim. Bir yorum ve bir beğeni bırakırsanız çok çok mutlu olurum. Abone olarak beni sevindirebilirsiniz.

Video Diyalogları:

00:00
Yunus YALIN, iyi seyirler diler. Videoya geçmeden önce beğenip abone olursanız, çok sevinirim. Merhabalar, ben Yunus YALIN. #Blender3d 'nin bu dersinde, Gezegenler oluşturacağız, güneş sistemini oluşturacağız. Arka planı oluşturacağız. #Güneş, #Merkür, #Venüs, #Dünya ve #Ay oluşturacağız. Ben burada daha önceden bütün #GüneşSistemi ni oluşturmuştum. Gördüğünüz gibi bu dönüş sistemini de oluşturacağız. Bu biraz hızlı biz bunun daha yavaşını yapacağız. Şimdi dersimize geçebiliriz. #Blender 3d ekranında ilk olarak #sahnede bulunan nesnemizi çıkarmamız. Daha sonraki aşamalarda sorun yaşamamızı engelleyecektir. #Delete tuşuna basıyoruz. Ve #Ekran da yine bir doru soruyor. Sileyim mi diye, #sil diyoruz. Daha sonrasında #Properties, sağ tarafta bulunan #Properties ekranında

01:02
#Texture bölümüne geliyoruz. Burada en üstteki seçili geliyor zaten. #New tuşuna basıyoruz. Ardından #Type bölümünden Gördüğünüz #Type bölümünden #ImageOrMovie yerine #Stucci yi seçiyoruz. altta bulunan #Colors sekmesinin altında bulunan #Ramp a tıklıyoruz. #Ramp ı seçili hale getiriyoruz. Daha aşağısında bulunan #Stucci #Plastic sekmesini kaldırıyoruz. onun yerine #WallIn e tıklıyoruz. #Influence bölümünden #Blend i kapatıp #Hori yi açıyoruz. #Basis in altında bulunan #size ı 0.001 yapıyoruz.

02:00
#Ramp ın altında bulunan siyah ve beyazlı oluşan şekli Barı siyah bölümünden sağa doğru ilerletiyoruz. Böyle adeta bir #Yıldız görünümü oluşacak şekilde bırakıyoruz. #World sekmesinden, #World e geliyoruz. #Properties ekranında bir yandaki sekme olarak #World e geliyoruz. Burada #RealSky ve #BlendSky ı işaretliyoruz. #AmbientColor u tamamen siyah yapıyoruz. #ZenithColor u tamamen siyah yapıyoruz. #HorizonColor u tamamen siyah yapıyoruz. Şu an #Render ettiğimizde, #F12 ye bastığımızda

03:00
Gördüğünüz gibi #Yıldızlardan oluşan bir #Gezegenimiz oluştu. #Evrenimiz oluştu. Şimdi boş ekranımıza #Create bölümünden #UVSphere ekleyeceğiz.. Sol tarafta bulunan #Tools un altında #Create ten dördüncü seçenek #UVSphere Bunu ekledik gördüğünüz gibi top gibi bir şey, #Scale tuşuna basarak, S ye basarak biraz büyütüyoruz. Bildiğiniz gibi bu #güneş olacak #GüneşSistemi mizde #Tools ekranından sol tarafta bulunan #Tools ekranından nesnemize ait olan özelliklerden #Shading in altında #Smooth a tılıyoruz. Ve daha pürüzsüz bir görünüm kazanmış oluyoruz. #Properties ekranında #Material bölümünden, yeni bir #materyal oluşturuyoruz. Bunun ismini #Güneş yapalım. Yani Türkçe karakter kullanmıyoruz. #Gunes

04:09
#Texture bölümüne geliyoruz. Yeni bir #kaplama ekliyoruz. (Buraya) #Type imiz #ImageOrMovie olması gerekiyor. #Coordinat bölümünde #UV seçeneğini #Generated yapıyoruz.  (#Projection bölümündeki) #Flat seçeneğini de #Sphere yapıyoruz. #Open a tıklıyoruz. Ben masa üstüne #Texture lerimi, #Kaplama larımı almıştım. Nesneler bölümünde #Dünya seçiy... #Güneş i seçiyorum (#Sun) #OpenImage dedim

05:00
#Material bölümüne tekrardan dönüyoruz. Burada gördüğünüz gibi oluştu. Aşağıda bulunan, #Shading in altında #Shadeless seçeneğine tıklıyorum. ve #Render ekranında gördüğümüz şekil #uzayda bulunan bir #güneş... Tekrardan yeni bir, #UVSphere ekliyorum #Create bölümünden, sol tarafa çekiyorum. Bu biraz daha küçük olacak biraz #Scale den küçültüyorum. Biraz daha küçük, Evet Bunu tekrar sol tarafta bulunan #Tools ekranından
#Shading ten #Smooth uyguluyorum daha pürüzsüz oluşuyor.

06:02
Bu gezegenimizin ismi #Merkür sağ tarafta bulunan #Properties ekranından #Material bölümünden Yeni bir #Material oluşturuyorum. #Material imizin ismini değiştiriyoruz. #Merkür yapıyoruz. #Merkur #Texture bölümüne geliyoruz. Eğer #Texture bölümü boş ise, sağ tarafta bulunan bardan (Kaydırma Çubuğu) yukarı çekerseniz; yukarıda yeni bölümü göreceksiniz. Bazen aşağıya kayabiliyor. Yeni bir #Texture oluşturuyorum. #Type imiz yine #ImageOrMovie #Coordinat ı #Ganerated yapıyoruz. #Projection bunu da #Sphere yapıoyruz. #Open dan Kendi #Texture lerimizin, #Kaplamalarımızın olduğu yerden #Merkür ü seçiyoruz.

07:00
Tekrar #Material bölümüne geliyoruz. #Material bölümünden #Shading in altında #Shadeless e tıklıyoruz. #F12 ye bastığımızda #Merkür arkada kalmış şunu biraz döndürelim ve CTRL + ALT + 0 (Sıfır) a basarak nesnelerimizi görebiliriz. Şu an #Kameramız bu açıda F12 ye bastık ve #Güneş ve #Merkür yan yana şimdi #Venüs ü ekliyoruz. Sol tarafta bulunan #Create ekranından #UVSphere #Venüs #Merkür den biraz daha büyük, biraz daha küçültebiliriz ama büyük oldu. Bu iyidir. Tekrardan sol tarafta bulunan #Tools ekranından #Shading ten #Smooth u seçiyoruz ve pürüzsüzleştiriyoruz.

08:05
#Material bölümünden yeni bir #Material oluşturuyoruz. #Material imizin ismini #Venüs yapalım. #Venus #Kaplama bölümü #Texture bölümünden, yeni bir kaplama ekliyoruz. #New e tıkladık, #Type imiz #ImageOrMovie kor.. #Mapping bölümünden #Coordinat , #Coordinat ın özelliği #UV den #Generated yapıyoruz. #Projection bölümünde #Flat i #Sphere yapıyoruz. #Image bölümünden #Open a basıp #Kaplama mızın olduğu bölüme gidiyoruz. Nesneler bu #Venüs #Venüs ü seçtik #Image yi açıyoruz. #Material bölümünden #Shading kısmından #Shadeless e tıklıyoruz.

09:03
Bu da eklendi. Tekrardan bir bakalım isterseniz. F12 ye bastım. Gördüğünüz gibi #Venüs te eklendi. Bunları biraz daha #Güneş e doğru yaklaştırabiliriz aslında, şu şekilde... #Coursor ümüz biraz kaydı, bunu Shift + S ile #CoursorToCenter yapıyoruz. #UVSphere ekliyoruz. (Tekrardan) Bunun boyutu iyidir, şu şekilde yapalım. Bu dünya olacak, sol tarafta bulunan #Tools sekmesinden, #Shading ten #Smooth u seçiyoruz tekrardan pürüzsüzleştiriyoruz.

10:00
Meta.. Sağ tarafta bulunan #Properties ekranından #Material kısmından, yeni bir #materyal oluşturuyoruz. İsmini #Dunya yapalım. #Properties ekranından #Texture tıklıyoruz. #Kaplamalara yukarı çıkıyoruz, yeni bir kaplama oluşturuyoruz. #Type imiz #ImageOrMovie tekrardan, #Mapping bölümünden #Coordinat ı #UV den #Generated a çekiyoruz. #Projection u #Flat ten #Sphere a çekiyoruz. #Image bölümünden yeni bir #Open a tıklıyoruz. Dosyamızın olduğu yeri açıyoruz. Sol tarafta #Desktop a tıkladım. Nesnelere tıkladım. ve buradan #Earth #Dünyamızı açıyoruz. #Material bölümünden #Properties ekranında ki #Material bölümünden, #Shading in altında bulunan #Shadeless ı işaretliyoruz.

11:03
Dünyamız da eklendi. Şimdi hiç bakmadan #Ayımızı ekleyelim. Sol tarafta bulunan #Create bölümünden yine #UVSphere ekliyoruz. Bunu sağa çekiyoruz. Bu biraz #ay için büyük S tuşuna basarak #Scale ile bunu küçültüyoruz. Bu da büyük, şu idealdir. (Bence) Biraz #dünya ya yaklaştıralım.  (Tamam) #Tools bölümünden, sol tarafta bulunan #Tools bölümünden #Shading ten #Smooth yapıyoruz. Daha pürüzsüzleştiriyoruz #Ay ımızıda, daha sonra #Material, sağ tarafta bulunan #Properties ekranından #Material den yeni #Material oluşturuyoruz. İsmini #Ay yapalım.

12:00
#Texture bölümünden, #Properties teki #Texture bölümünden, yeni bir #kaplama ekliyoruz. #New e tıkladık, #Type imiz #ImageOrMovie #Mapping bölümünden #Coordinat ımız #UV den #Generated yapıyoruz. #Projection bölümünde #Flat i #Sphere yapıyoruz. #Image bölümünden #Open a tıklıyoruz. #Desktop nesneler #Moon #Moon ingilizcede #Ay demek, bu arada bu #kaplamaları nereden buluruz derseniz, #Google 'a eee ingilizce olarak #Earth (#Dünya) #Texture veya #Moon (#Ay) #texture #Sun #texture yazarsanız. Bu kaplamalara ulaşabilirsiniz. #Material bölümünden tekrardan #Shading ten #Shadeless e tıklıyoruz. Şu an bir görünüme bakalım.

13:02
Şöyle sıfırdan bir nasıl gözüküyor. Şunu kameramızı biraz Sağa çektirelim. Evet bir dakika şimdi sağa çekiyoruz. Solla tıklıyoruz. Şimdi F12 ye bsıyoruz. Gördüğünüz gibi #Güneşimiz #Merkür #Venüs #Ay ve dünyamız oluştu. Videomu izlediğiniz için teşekkür ederim. Beğenip abone olursanız. Çok mutlu olurum. Teşekkürler.

 #Blender3D #Evren, #Güneş ve #Gezegenler (#GüneşSistemi) yapımını öğrenebilirsiniz. #blender #blender3dGüneşSistemi #blendrr3dsolarsystem #blender3d #blenders #blenderbottle #blender3dart #blender3danimation #blender3dsoftware #blender3dProgrami #blender3dTanitim #blender.org #youtube #youtuberp #youtuberin #youtuber #youtubeuse #youtubers #youtubetutorial #youtubeTürkiye #youtubetürkiye #youtubeturkiye #youtubeturkiyevideo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hikayeler İle HTML Öğreniyorum

Hikayeler İle HTML Öğreniyorum hiyaye kıvamında  # HTML  hakkında bilgi sahibi olmak için videomu izleyebilirsiniz. Videonun linki aş...